Vilkår

Betaling

Betaling af ordren forgår via kreditkort. Vi modtager følgende kreditkort: VISA, VISA Electron, JBL, Mastercard & Maestro. Efter godkendt betaling fremsender vi ordren hurtigst muligt. Ordrebeløbet vil blive trukket fra din konto, når ordren er afsendt. Vi tager ingen kortgebyrer. Det er også muligt at betale via MobilePay og PayPal. Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

Levering

Leveringstid fremgår på produktsiden for det enkelte produkt. Bestiller du flere produkter vil det altid være længste leveringstid som er gældende. Har kunden oplyst forkert leveringsadresse ved bestillingen, og varen kommer retur, er det kunden, som skal betale for de ekstraordinære fragtomkostninger. Betaler du med PayPal kan leveringstiden blive forlænget med 2-3 hverdage.

Fragtpriser 

Fri fragt på alle ordrer.

Produkter markeret med ”gratis fragt” kommer der ingen fragtgebyr på.

Modtagelse af varer

Ved modtagelse af bestilte varer anbefaler vi, at du som kunde kontrollerer, at varerne er intakt, samt at det er det korrekte produkt samt antal, som er modtaget. Dette er ligeså meget for at du stiller dig selv bedre, hvis der skulle opstå en sag om eks. fragtskader. Viser pakken tegn på beskadigelse, anbefaler vi, at du åbner pakken i samarbejde med fragtmanden og bekræfte / afkræfte, at varen er intakt eller beskadiget. Er indholdet beskadiget, bør du bede fragtmanden om at notere "modtaget med forbehold". Herefter anbefaler vi, at du kontakter kundeservice på westcoast-computer.dk, hurtigst muligt. 

Fortrydelsesret

Virksomheder, foreninger og offentlige institutioner har INGEN fortrydelsesret og/eller ombytningsret. Følgende scenarier vil alle gøre, at ordren (uden undtagelse) bliver betragtet som et erhvervskøb: - Brugerprofil på webshoppen indeholder et EAN-nummer, eller er oprettet som erhverv/offentlig kunde. - Fakturaadressen indeholder firmanavn (du må dog gerne få leveret en pakke privat på dit arbejde - benyt da i stedet feltet med alternativ leveringsadresse til dette.) Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan sendes ved brug af vores kundeservice på info@westcoast-computer.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Returretten gælder ikke for følgende typer af varer:

  • BTO (Build to Order) varer (specialproducerede varer)
  • Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes
  • Af hygiejniske årsager tager vi ikke in-ear hovedtelefoner retur hvis varen er afprøvet og taget i brug.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen vedlagt returblanket sendes til:

WestCoast Computer ApS

Randerupvej 61

6780 Skæbæk

Vi opfordrer stærkt at vedlægge faktura, returblanket samt dine bankoplysninger for hurtigst mulig behandling. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Virksomheder, foreninger og offentlige institutioner har 12 måneders reklamationsret - derudover dækkes fragtomkostninger ikke. Følgende scenarier vil alle gøre, at ordren (uden undtagelse) bliver betragtet som et erhvervskøb: - Brugerprofil på webshoppen indeholder et EAN-nummer, eller er oprettet som erhverv/offentlig kunde. - Fakturaadressen indeholder firmanavn Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Varen sendes til:

Westcoast Computer ApS

Randerupvej 61

6780 Skærbæk

Husk at afmontere evt. harddisk eller hukommelseskort, men at alle dele og tilbehør af produktet skal sendes med retur i øvrigt. Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Billeder

Selvom vi gør vores bedste for at give fyldestgørende information, er billederne kun vejledende, og selve varen er ikke nødvendigvis 100 % identisk med det afbillede. Produkter kan eksempelvis variere fra det viste i farve og form. Hvis du er i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte kundeservice.

Garanti

Ud over reklamationsrettet yder Westcoast Computer ingen selvstændig produktgaranti. I tilfælde hvor producenten yder en selvstændig garanti, skal i rette henvendelse til producenten.

Support 

Vi giver 100% gratis support af produkter købt hos os.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Westcoast Computer og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Westcoast Computer er dataansvarlig på westcoast-computer.dk. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@westcoast-computer.dk

Klageadgang 

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os via kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg www.forbrug.dk Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr

Spørgsmål

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os via kundeservice.  

Westcoast Computer ApS

Randerupvej 61

DK-6780 Skærbæk

Tlf.: 28832155

Handelsbetingelserne er senest opdateret 16.09.2021

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Westcoast-computer.dk

Randerupvej 61

6780 Skærbæk

E-mail: info@westcoast-computer.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)